Teknoloji

Elon Musk 1971 yılında Güney Afrika’da doğdu. Sıkıntılı bir çocukluk, aile ve okul yaşamı geçirse de okumayı çok sevdi. Öyle ki dördüncü sınıfı Encyclopedia Britannica’ya gömülü bir şekilde geçirdi. Bilim kurgu kitapları dâhil güncel pek çok kitabı günde 10 saat okuyarak bitirdi.

Çevre-Enerji

Yaz tatillerini ailesinin çiftliğinde geçiren Andrés Ruzo da Peru’daki dedesinin ona anlattığı öyküler ve efsanelerle büyümüştü. Dinlediği öykülerle kim bilir ne heyecan verici maceralara dalan Ruzo belki daha o zaman bile duyduklarının çoğunun hayal ürünü olduğunu tahmin ediyordu.

Dünya-Yaşam

Kafdağı’nın zirvesine her bin yılda bir Anka kuşu gelir. Kayalıkların en yüksek noktasına bir tek gaga darbesi vurur ve gider.

Uzay-Fizik

Chad Trujilo ve Scott S. Shephard adlı gökbilimciler 2014 yılında Nature’da yayımladıkları bir makalede Neptün’den daha uzak...

Teknoloji

İnsanlığın olmazsa olmaz ihtiyaçlarından barınma, mağaralardan başlayıp rezidanslara kadar uzanan bir gelişim sürecine sahip.

Dünya-Yaşam

İnsanlığın yaşadığı en büyük nükleer kazanın üzerinden 30 yıl geçti. Otuz yıl önce Ukrayna’da bulunan Çernobil nükleer santralinde...

Çoklu Ortam

Bilgi Paketleri

Yerküre, Dünya gezegenidir ve genelde yapısı ile ilgili konularda kullanılır. Yerbilim (jeoloji) çalışmaları ile yapısı anlaşılmaya çalışılan Yerküre’ye ait bilgilerin çoğu, sismik dalgaların incelenmesi sayesinde elde ediliyor.

Özel Görelilik Kuramı ya da İzafiyet teorisi, Albert Einstein tarafından 1905'te Annalen der Physik dergisinde, "Hareketli cisimlerin elektrodinamiği üzerine" adlı 2. makalesinde açıklanan ve ardından 5. makalesi "Bir cismin atıllığı enerji içeriği ile bağlantılı olabilir mi?" başlıklı makaleyle pekiştirilen fizik kuramıdır.

Pek çok kişi klonlama kavramını ilk kez klonlanmış koyun Dolly’nin dünyaya gelmesi ile duydu. Moleküler genetik teknikleri kullanılarak bir canlının ya da hücrenin genetik olarak kopyasının oluşturulmasını amaçlayan klonlamanın üreme ve tedavi amaçlı kullanımına yönelik bilimsel araştırmalar hızla devam ediyor.

Evren hakkında bilmediğimiz belki milyonlarca, hatta daha fazla şey var. Milyarlarca yıldan beri, sınırlarını tamamen öğrenemediğimiz, hatta belki de hiçbir zaman öğrenemeyeceğimiz bu sonsuz düzlemde sürekli bir evrim yaşanıyor

________________________________Bölümlerimiz_______________________________

Tübitak Bilim ve Teknik Dergisinin düzenlediği Bilim Söyleşileri'nin fotoğraf galerine buradan ulaşabilirsiniz.

Tübitak Bilim ve Teknik Dergisiyle beraber verilen Yeni Ufuklara kitapçıklarına bu bölümden ulaşabilirsiniz.

Bilim ve Teknik Dergisinin Satranç köşesi satranç oyununu öğrenmek ya da geliştirmek isteyenler için her ayrıntıya özenle yer vermiş.

Yavuz EROL tarafından Tübitak Bilim ve Teknik Dergisi altında “Kendimiz Yapalım” kategorisinde yayımlanan çeşitli elektronik projeler.