Teknoloji

2005 yılından bu yana üniversite öğrencilerinin araç teknolojileriyle ilgili çalışmalarını teşvik etmek ve alternatif enerjilerle ilgili farkındalık oluşturmak amacıyla düzenlenen alternatif enerjili araç yarışları 1-7 Ağustos 2016 tarihlerinde İzmit Körfez Yarış Pisti’nde gerçekleştirildi.

Dünya-Yaşam

Gittiğimiz ilk konserin bileti, satın aldığımız ilk müzik kaseti, buzdolabı süsleri, önemli haberlerin yer aldığı gazete kupürleri, boş parfüm şişeleri, eski bir telefon defteri, rengârenk peçeteler...

Teknoloji

Yapay zekâ alanındaki yeni gelişmeler ünlü bilim kurgu yazarı Isaac Asimov’un eserlerinde geçen üç robot yasasını tekrar gündeme getirdi.

Teknoloji

Wikileaks, NSA belgeleri, Meksika vatandaşlarının kişisel bilgilerinin internetten yayımlanması gibi olaylar dikkatleri bilgi sızıntılarına çevirdi. Geçtiğimiz aylarda da Türk vatandaşlarının kimlik bilgilerinin internette yayımlanmış olması tepki toplamış ve konuyla ilgili soruşturma başlatılmıştı...

Sağlık

Ömrümüzün yaklaşık üçte birlik kısmını alan uyku pek çok kişi tarafından zaman kaybı olarak görülür. Hatta az uyuyan pek çok insan daha fazla uyuyanların hayatı kaçırdığını, zamanının bir kısmını boşa harcadığını düşünür...

Uzay-Fizik

NASA’ya ait Juno uzay aracı yaklaşık beş yıllık bir yolculuk sonunda, 5 Temmuz’da Türkiye saati ile 06:53’te Jüpiter’in yörüngesine girdi. 5 Ağustos 2011’de fırlatılan Juno uzay aracının öncelikli amacı Jüpiter’in nasıl oluştuğunun ve oluşumundan bugüne geçirdiği değişimlerin anlaşılmasına yardımcı olmak.

Türkiye Doğası

Ülkemizde yaşayan bitki grupları içinde hem endemik hem de ekonomik açıdan değeri çok fazla olanlar var. Ketengiller de (Linaceae) bu gruplardan biri. Ketenlerin (Linum) 200’den fazla türü var. Bunlar genellikle Akdeniz ülkelerinde, Balkanlarda ve Türkiye’de bulunur.

Gökyüzü

Merkür: 13 Eylül’de altkavuşumda olacak Merkür, bu tarihten itibaren Güneş’in batısına geçerek Güneş’ten uzaklaşıyor.

Çoklu Ortam

Bilgi Paketleri

Yerküre, Dünya gezegenidir ve genelde yapısı ile ilgili konularda kullanılır. Yerbilim (jeoloji) çalışmaları ile yapısı anlaşılmaya çalışılan Yerküre’ye ait bilgilerin çoğu, sismik dalgaların incelenmesi sayesinde elde ediliyor.

Özel Görelilik Kuramı ya da İzafiyet teorisi, Albert Einstein tarafından 1905'te Annalen der Physik dergisinde, "Hareketli cisimlerin elektrodinamiği üzerine" adlı 2. makalesinde açıklanan ve ardından 5. makalesi "Bir cismin atıllığı enerji içeriği ile bağlantılı olabilir mi?" başlıklı makaleyle pekiştirilen fizik kuramıdır.

Pek çok kişi klonlama kavramını ilk kez klonlanmış koyun Dolly’nin dünyaya gelmesi ile duydu. Moleküler genetik teknikleri kullanılarak bir canlının ya da hücrenin genetik olarak kopyasının oluşturulmasını amaçlayan klonlamanın üreme ve tedavi amaçlı kullanımına yönelik bilimsel araştırmalar hızla devam ediyor.

Evren hakkında bilmediğimiz belki milyonlarca, hatta daha fazla şey var. Milyarlarca yıldan beri, sınırlarını tamamen öğrenemediğimiz, hatta belki de hiçbir zaman öğrenemeyeceğimiz bu sonsuz düzlemde sürekli bir evrim yaşanıyor

________________________________Bölümlerimiz_______________________________

Tübitak Bilim ve Teknik Dergisinin düzenlediği Bilim Söyleşileri'nin fotoğraf galerine buradan ulaşabilirsiniz.

Tübitak Bilim ve Teknik Dergisiyle beraber verilen Yeni Ufuklara kitapçıklarına bu bölümden ulaşabilirsiniz.

Bilim ve Teknik Dergisinin Satranç köşesi satranç oyununu öğrenmek ya da geliştirmek isteyenler için her ayrıntıya özenle yer vermiş.

Yavuz EROL tarafından Tübitak Bilim ve Teknik Dergisi altında “Kendimiz Yapalım” kategorisinde yayımlanan çeşitli elektronik projeler.