Dünya-Yaşam

Yarasalar uçabilen tek memeli hayvan grubudur. Çoğu böcekle beslenirken bir kısmı da meyve ile beslenir. Gece aktif olan yarasalar bitki tohumlarının yayılması, tozlaşma ve böcek sayılarının dengede tutulması ile ekolojik zincirde rol oynarlar.

Yaşamımız için gerekli olan enerjiyi besinlerden elde ederiz. Besinleri vücudumuzun çalışması için gerekli olan yakıta dönüştürmek ise sindirim sistemimizin görevidir.

Yumurtalar pek çoğumuz için kahvaltının ve hamur işlerinin vazgeçilmezidir. Kahvaltılık alışverişi için markete gittiğimizde çeşitli yumurta seçenekleriyle karşılaşırız. Organik yumurta, çift sarılı yumurta, büyük yumurta, daha küçük yumurta, kahverengi yumurta, beyaz yumurta gibi bir çok seçenek arasından birini almaya karar veririz. Peki, yumurtanın kabuk renginin yumurta seçimimizde ne kadar etkili olduğunu düşündünüz mü hiç? Hatta ondan da önce, yumurtaların neden farklı renklerde olduğunu?

Fotoğrafta kibritin ucundaki bir ışın hayvancığının iç iskeleti görülüyor. Işın hayvancıkları -ışınlılar olarak da bilinirler- hayvana benzeyen tek hücreli ökaryot canlılardır.

Ulusal Singapur Üniversitesi’nden araştırmacılar yılda bir düzenlenen Kullanıcı Arayüz Yazılımı ve Teknolojisi Sempozyumu’nda dili hızla ısıtıp soğutarak tatlı yiyeceklerin tadının sanal olarak hissedilebileceğini gösterdi.

Tatlısu ekosistemleri (göl, akarsu vb) farklı öneme sahip yerlerdir. Tatlısu ekosistemlerinde bitkilerin yanı sıra omurgasızlar ve balıklar da yaşar. Tatlısu balıklarının en bilinen ve en yırtıcı türü turna (Esox lucius) olarak kabul edilir.

7537 amfibi (hem karada hem suda yaşayan canlı) türünün 6631’ini kurbağa türleri oluşturuyor. Bu kadar farklı türü olan kurbağalarla ilgili az bilinenler bu ayki Ayrıntılar’da.

Yükseklere çıktıkça giderek Güneş’e yaklaştığınız için sıcaklığın artması gerektiğini düşünebilirsiniz. Ancak Güneş yaklaşık 150 milyon kilometre uzaklıktadır. Bu mesafenin sadece birkaç kilometre azalması Güneş’ten alınan enerji miktarında önemli bir değişiklik yapmaz.