Malzeme Teknolojisi

Bilim insanları uzun zamandır kayalarda karbondioksit depolamak için aradıkları çözüme bir adım daha yaklaştı.

Kanada’daki Calgary Üniversitesi’nden araştırmacılar, astronotların Mars görevlerinde kendi dışkılarından plastik elde edip üç boyutlu baskı tekniğiyle alet üretebileceği bir sistem geliştirdi.

Mühendisler sıcaklık farkı üzerinden elektrik üreten, zehirli olmayan bir malzeme geliştirdi. Utah Üniversitesi mühendislerinin keşfettiği bu malzemeden yapılan bir takı yardımıyla vücut ısısı kullanılarak elektrikli küçük bir tavayı çalıştırmaya yetecek kadar elektrik üretilebilecek. Hatta birkaç saat içerisinde cep telefonununuz şarj edilebilecek.

Colorado Üniversitesi’nde çalışan bir grup araştırmacı doğrudan güneş ışığına maruz kalan maddeleri bile hiç enerji harcamadan soğutabilen bir malzeme geliştirdi. Dr. Xiaobo Yin ve arkadaşlarının yaptığı araştırmanın sonuçları Science’ta yayımlandı.

Bilim adamları, mürekkep yerine ışık kullanarak çıktı almanın bir yolunu keşfetti. Bu yeni yöntem özellikle gazete basımında kullanılan büyük ölçekli yazıcılar için çok uygun.