Uzay-Fizik

Ocak’ta Gezegenler ve Ay Ne Durumda?

Waterloo Üniversitesi’nden araştırmacılar yılda yaklaşık 10 kara delik tespit edecek bir yöntem geliştirdi. Bu yöntemle bulunacak yeni kara delikler, şimdiye kadar bilinen kara deliklerin sayısını iki yıl içinde ikiye katlayabilir.

Sahipler kavgadan nefret eder. Aslında nefretten de. O yüzden kavgacılarla kavga etmezler. Onlar gibi olurlarmış. Temizlemek bana düşer. Arındırıcı her şeyi ve herkesi temizleyebilir. On milyon derece.

Belki de pek çoğunuz bu soruya “Mümkün değil!” yanıtını verecektir. Gülle gibi topların suda yüzdüğü nerede görülmüş, değil mi? Peki, tekrar düşünmeye ne dersiniz?

Dünya’ya çarpan göktaşları meteorit olarak isimlendiriliyor. Meteoritler çok değerli jeolojik örnekler. Çünkü insanlı ya da insansız uzay araçlarının henüz gitmediği gök cisimlerinin yapısı hakkında bilim insanlarına doğrudan bulgular sağlayabiliyor.

Stephen Hawking 1960 yılında bir arkadaşı ile İstanbul'a, ardından da İran'a yolculuk etmiştir. Hawking, röportajlarında İstanbul'u unutamadığını söylemiştir.

Gök cisimleri mükemmel küreler değildir. Kendi eksenleri etrafında dönerken yassılaşırlar. Örneğin Güneş kendi etrafında 27 günde döner ve kutuplarındaki yarıçapıyla ekvatorundaki yarıçapı arasında 10 kilometre fark vardır.

Yeryüzünden gözlemlenebilen en küçük göktaşının özellikleri, Dünya’nın 128.000 kilometre yakınından geçerken yeryüzündeki teleskoplarla detaylı bir biçimde incelendi.